Bandentesten Dunlop SP Sport Bluresponse:
2024
Auto Bild
205/55 R16
goed
-
2023
ÖAMTC
205/55 R16
aanbevolen
-
TCS
205/55 R16
aanbevolen
-
ADAC
205/55 R16
ruim voldoende
-
2022
TCS
215/60 R16
bijzonderlijk aanbevolen
-
ÖAMTC
215/60 R16
bijzonderlijk aanbevolen
-
ÖAMTC
185/65 R15
bijzonderlijk aanbevolen
-
TCS
185/65 R15
bijzonderlijk aanbevolen
-
ADAC
215/60 R16
ruim voldoende
-
ADAC
185/65 R15
ruim voldoende
-
2021
Auto Bild
205/55 R16
ruim voldoende
-
2019
ACE/GTÜ
205/55 R16
bijzonderlijk aanbevolen
2
2018
Gute Fahrt
205/55 R16
goed
-
Auto Bild
195/65 R15
ruim voldoende
-
2017
ÖAMTC
195/65 R15
aanbevolen
-
TCS
195/65 R15
aanbevolen
-
ADAC
195/65 R15
ruim voldoende
-
2016
TCS
185/65 R15
bijzonderlijk aanbevolen
3
ADAC
185/65 R15
ruim voldoende
3
ADAC
205/55 R16
ruim voldoende
-
2015
ACE/GTÜ
205/55 R16
bijzonderlijk aanbevolen
2
ADAC
185/60 R14
ruim voldoende
-
Auto Bild Allrad
215/65 R16
aanbevolen
-
Auto, Motor und Sport
225/50 R17
aanbevolen
2
ADAC
205/55 R16
ruim voldoende
-
AUTO Straßenverkehr
225/50 R17
aanbevolen
2
2014
ADAC
195/65 R15
ruim voldoende
2
2013
Auto, Motor und Sport
205/55 R16
bijzonderlijk aanbevolen
1
AUTO Straßenverkehr
205/55 R16
zeergoed
1
ADAC
185/60 R15
ruim voldoende
3
Gute Fahrt
205/55 R16
goed
-
de schaal:
Hoogste
laagste
Technologische omschrijving:
Hoe werd de band ontworpen die als "compromisloze grip" is aangeduid?
Asymmetrisch loopvlakpatroon: alle specialisten in de branche zijn het ermee eens dat alleen dit loopvlak met een hoge sterkte en veelzijdige prestaties wordt gekenmerkt, dat dus wat elke bestuurder van een dynamische auto nodig heeft. De doorlopende rib van het loopvlak zorgt ervoor dat het rijden stabiel en nauwkeurig is. De langs-en dwarslopende groeven zorgen voor het grip. Resultaat? Veilig recht en bij zelfs scherpe bochten rijden. Ook bij het regen.
Multi-hoekigheid van het loopvlak: de toepassing van verschillende hoeken bij de verdeling van alle elementen van het loopvlak vermindert de druk, geeft dus meer controle over de auto en betere weggevoel.
Moderne blokken van het loopvlak: de speciale aanpassing aan dynamisch rijden in verbinding met stijfheid van de blokken verhogen het contact van de band met de weg tijdens het remmen, daarom de korte remweg van de band op nat en droog wegdek.
Aerodynamische vorm + het materiaal: zorgvuldig uitgebalanceerde aerodynamische vorm en het materiaal van de band reduceren effectief de warmte die tijdens de werking van de band ontstaat. Deze samenwerking beperkt met 30% brandstofverbruik.
Met 4-8% grotere contactoppervlakte met de weg: ander element dat regelmatig voor grotere stabiliteit, nauwkeurige manoeuvres, betere grip maar verlaagde slijtage van het loopvlak zorgt.
Gesloten groeven in de schouders van de band : dempen het geluid dat tijdens de werking van de band ontstaan en het geluid van buiten. U kunt van rijcomfort genieten.
Naadloze nylon band : staat borg voor een verminderde vervorming van de bandomtrek bij hoge snelheden. Daardoor wordt gelijkmatige slijtage en goede slijtbestendigheid bereikt.
Informatie over de producent: Dunlop is een deel van een van de grootste bandenproducenten in de wereld - Goodyear. De firma is aanwezig in veel motorbranche en sporten: racing, motorsporten. Tijdens 120 jarig bestaan heeft Dunlop uitstekende resultaten in veel motorsporten bereikt waaronder 34 overwinningen in de beroemde 24 h van Le Mans race. De naam van de firma komt van John Dunlop - de uitvinder van de luchtband. Het merk is gespecialiseerd in de productie van hoogkwalitatieve banden in HP en UHP segment.
Technische gegevens:
Dunlop SP Sport Bluresponse Zomer band wordt beschouwd als Topklasse klasse, dat wil zeggen, gekenmerkt door de hoogste prestaties en moderne technologieën.
Op dit moment bekijkt u banden in de maat 225/50 R17.
De band is momenteel verkrijgbaar in maten tussen 14 tot 17 inch.
Aanvullende parameters van band
-
Het bevat velgrand die de velg bechermt (codering van dergelijke banden hangt van het producent af).