De band kenmerkt zich door een asymmetrisch loopvlakpatroon Zo’n constructie helpt de controle over het voertuig te behouden bij het rechtdoor rijden en het verlaten van bochten. De ribben en de groeven zijn zo gepositioneerd dat het water zo efficiënt mogelijk wordt afgevoerd. De driedimensionale lamellen hebben op hun beurt een positief effect op de remweg en tractie bij het nemen van bochten.
Het profiel van de Potenza Sport en de moderne rubbersamenstelling die bij de productie wordt gebruikt, verhogen de grip van de auto, verbeteren het remvermogen en zorgen ervoor dat de band gelijkmatig slijt.
1) Tests uitgevoerd door TÜV SÜD namens Bridgestone in juli en augustus 2020 op de Bridgestone EUPG-faciliteiten (Italië) op droog en nat wegdek in een Audi S4 3.0 TFSI met bandenmaat 245/40 R18. De Potenza Sport vergeleken met de prestaties van de belangrijkste concurrenten in hetzelfde segment: Continental PremiumContact 6, Michelin Pilot Sport 4, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Pirelli P Zero PZ4. Bijlage bij rapport nr. [713190691-PS].
2) Behoud van de stabiliteit van het voertuig bij het rechtdoor rijden en in bochten. Stabiliteit bij het rechtdoor rijden, beoordeling: Bridgestone Potenza Sport (9,33), Continental Premium Contact 6 (9,00), Michelin Pilot Sport 4 (8,67), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (8,67), Pirelli P Zero PZ4 (8,56). Stabiliteit bij het rechtdoor rijden, beoordeling: Bridgestone Potenza Sport (9,21), Continental Premium Contact 6 (8,13), Michelin Pilot Sport 4 (8,67), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (8,33), Pirelli P Zero PZ4 (8,58).
3) Kortste remweg op droog wegdek. Remweg op droog wegdek (100 km/u tot 0 km/u), in meters: Bridgestone Potenza Sport (33,4), Continental Premium Contact 6 (35,4), Michelin Pilot Sport 4 (34,5), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (35,9), Pirelli P Zero PZ4 (34,8).
4) A-klasse op het EU-label voor de index van grip op nat wegdek.